marți, 21 ianuarie 2014

Secretul Apei de Piramida

PREFAŢĂ

MOTTO:

"Scurtimea vieţii, opacitatea simţurilor, amorţeala indiferenţei şi ocupaţiile neproftabile ne lasă să ştim foarte puţine lucruri. Şi iar, repedea cădere în uitare, răpitoarea cunoaşterii şi duşmana memoriei, scutură din minte în decursul timpului până şi puţinul pe care îl ştim."

TOMA D'AQUINO
(în limba latină în original)

Citatul de mai sus a fost găsit pe un semn de carte, mâzgălit cu un scris mărunt şi tremurat de către N. Copernic (N. 1473 D. 1543) in ultimele sale clipe de viaţa, în singurătate.
Textul exprima în maniera cea mai veridică starea de spirit din momente tragice pentru acela care a fost "cel mai învăţat şi mai excelent matematician, venerabilul părinte doctor Nicolas Copernic, canonic de Fermland", cum obişnuia să-l numească unul din discipolii săi. Să nu uitam ca N. Copernic a lăsat posterităţii teoria "Despre revoluţiile sferelor cereşti" sau "Cartea revoluţiilor", cum el însuşi şi-a intitulat prima sa lucrare.

Privit din perspectiva istorica a ştiinţei actuale, sistemul Copernician a produs cea mai mare revoluţie în gandirca umană după epoca Greciei Antice!
Dramatismul unor asemenea momente, cum este cel descris mai sus, ne apare cu atât mai pregnant în cazul personalităţilor ştiinţei şi culturii universale. De multe ori mi-am pus întrebarea ce s-ar fi întâmplat dacă un corifeu al ştiinţei, sau un mare gânditor şi-ar fi putut continua opera dincolo de pragul marii treceri din viaţa fizică?

Un alt exemplu, prtvindu-l de data aceasta pe fondatorul astronomiei moderne, considerat de biografii săi "un geniu chinuit, în care par să fi fost încarnate toate contradicţiile epocii sale": este vorba despre Johannes Kepler (N. 1571 D. 1630), cunoscut în istoria ştiinţei pentru descoperirea celor trei legi de mişcare a planetelor, care de altfel îi poartă numele.

Puţini ştiu însă că J. Kepler a elaborat aceste legi în subsidiarul unor alte preocupări legate de dorinţa continuării şi finalizării idealului pitagoreic şi platonician al armoniei universale, preocupări pentru care pe nedrept, consider (-veţi vedea de ce într-un alt capitol al cărţii de faţă -) mulţi exegeţi şi biografi uneori îl critica, iar în majoritatea cazurilor îl ignora, pur şi simplu!
Şi, în treacăt fie spus, mai puţini cunosc faptul că, printre multiplele sale preocupări, J. Kepler a fost nevoit să cheltuiască mult timp şi energie pentru a-şi salva mama de ardere pe rug, aceasta fiind judecată şi arestată de către Inchiziţie sub acuzaţia de vrăjitorie.

lata şi sfârşitul acestui geniu, reprodus din scrisoarea unui martor: "... Kepler al nostru a sosit în oraş (Ratisbona) pe o mârţoagă bătrână (pe care a vândut-o apoi cu doi florini) ... curând, mintea i s-a întunecat din caza febrei mereu în creştere. Nu vorbea ca un om în toate minţile"...!
Cum am mai spus-o, vom mai reveni asupra vieţii şi activităţii marelui astronom şi ...astrolog!

Va întrebaţi desigur ce legătură au toate acestea cu tema demersului meu! Ei bine, este chiar unul dintre motivele care m-au determinat, după multe ezitări, sa-mi aştern pe hârtie gândurile şi rezultatele unor preocupări personale, chiar dacă pot fi considerate modeste în raport cu marile descoperiri!
Raţionamentul meu ar fi acesta: constatând că rezultatele obţinute - veţi vedea despre ce e vorba - nu le-am găsit în alte lucrări consacrate domeniului, am considerat util să le fac cunoscute, cu tot riscul de a fi calificat da diletant sau ...epigon!
Dimpotrivă, aspectele demersului meu îmi par cu atât mai interesante cu cât sunt sesizate de un nespecialist, fapt care în multe situaţii m- au pus pe mine însumi pe gânduri.
Mai mult chiar, unele momente trăite pe parcursul aprofundării domeniului, în ultimii cinci-şase ani mi-au schimbat în mod radical modul de a privi lumea înconjurătoare şi, într-o bună măsură, chiar viaţa!
Pur şi simplu, m-au ajutat să înţeleg mai bine unitatea şi unicitatea creaţiei, cu toată diversitatea şi complexitatea manifestărilor sale.
Nu mi-aş fi imaginat, de pildă, în urmă cu câţiva ani, că prin consumul continuu de apă ţinut sub câteva bucăţi de sârma (piramide- cadru) se pot obţine rezultate surprinzătoare în ceea ce priveşte starea de sănătate.
Eu însumi, dacă în urmă cu trei ani eram obez (110-115 kg la 1,7 m înălţime), hipertensiv şi nu puteam să alerg 15-20m fără efecte dezastruoase asupra respiraţiei şi tensiunii arteriale, în prezent pot parcurge în viteza fără probleme, câteva sute de metri!
Dacă ar fi vorba numai de acest rezultat şi aş fi mulţumit ...sunt însă mult mai multe aspecte pe care le-aş grupa în efecte imediate şi efecte în timp şi pe care le voi prezenta într- un capitol aparte.

Doresc aşadar, in primul rând, să relatez o experienţă persoanlă pe termen lung, fără a avea pretenţia să-nu însuşesc în extenso noutatea terapiei şi nici să epuizez multiplele aspecte ale efectului de piramidă, cunoscut din vremuri pe care cu personal nu le-aş numi preistorice ci... dinaintea istoriei (re)cunoscute oficial! In prezent nu facem decât să redescoperim, puţin câte puţin, efectul de piramidă!
Şi ce-aţi spune, de exemplu, dacă prin extinderea şi aprofundarea studiului de către specialişti s-ar realiza practic eradicarea unor boli considerate incurabile, cum sunt cancerul şi SIDA, şi mai ales că am constatat, în timp, o creştere uşor sesizabila a imunităţii, mai exact a rezistenţei organismului la agenţi patogeni în specjal de natură microbiană!

In altă ordine de idei, consider că relaţiile matematice găsite de mine între proporţia divină ("Numărul de aur" cum i se mai spune) şi piramide - pe de o parte - şi corpuri şi figuri geometrice - pc de altă parte, constituie o noutate în domeniu deoarece nu le-am remarcat în alte lucrări.

In momentul în care mi-au rezultat din calcule - în treacăt fie spus, nu foarte complicate - am avut revelaţia ..."trecerii unui prag" în înţelegerea creaţiei şi implicit a ...Creatorului! Am avut în acelaşi timp senzaţia regretului că nu am cunoscut aceste corelaţii pe vremea copilăriei, când mi-am însuşit primele noţiuni de geometrie, mai ales că unele dintre aceste corelaţii sunt foarte simple - deci cu acestea probabil ar fi trebuit să înceapă învăţarea formelor şi corpurilor geometrice!

Tocmai de aceea susţin că ar fi oportuna includerea lor într-un circuit normal de instruire şi învăţământ. Aici aş vrea să nu trec peste un detaliu foarte important însă pentru mine: iniţial, nu am urmărit mediatizarea şi stabilirea unei întâietăţi (paternităţi) în această privinţa, mai ales că problematica în discuţie nu face parte din preocupările mele profesionale. Am încercat deci contacte cu diverşi specialişti, dar constatând în unele cazuri reticenţe, în altele tergiversări, datorate în special aglomerării cu alte priorităţi a persoanelor contactate, am recurs în consecinţa la această cale!
In sfârşit, reiterând drumul parcurs până acum, trebuie să subliniez că plecând de la credinţa relativ confuză (nu mi-e ruşine să recunosc) dar necondiţionată în Divinitatea supremă şi în Creaţie, am recurs la principii şi metode în general cunoscute şi utilizate într-un asemenea demers, bineînţeles în limita posibilităţilor: documentari, calcule, analogii, conexiuni, analize etc. Desigur, în mare măsură mi-am folosit intuiţia şi nu mi-au lipsit momentele de inspiraţie care - cum am mai afirmat - m-au surprins pe mine însumi!
Deşi nu pot susţine că am atins o culme a cunoaşterii am ajuns, cum spuneam, la un alt nivel de înţelegere a lumii înconjurătoare şi - ceea ce este mai important - la o credinţă sporită în existenţa Creatorului şi a creaţiei.
Şi, pentru că tot am pomenit despre analogii şi conexiuni, nu pot trece cu vederea că, în urma demersului meu, pot afirma că piramida constituie o dovadă în plus a faptului că atât credinţa şi concepţiile orientale cât şi cele occidentale provin dintr-o sursă comună, am putea spune chiar unica, având în vedere şi aspectul răspândirii acestui tip de construcţie pe cel puţin patru continente ale planetei albastre şi nu numai!... dacă ţinem cont de imaginile dc pe planeta Marte şi de pe Lună.
Susţin totodată că studiul fiecărui tip de piramidă, într-o alta manieră decât cele de pâna acum, ne va furniza revelaţii deosebite nu numai in ceea ce priveşte modul de gândire al populaţiilor care le-au ridicat, ci şi în creşterea nivelului de înţelegere a creaţiei de către umanitatea zilelor noastre!
De pildă, deocamdată pentru mine, piramida lui Keops nu este numai o "biblie în piatra" sau "gnom al marelui an" (precesional - N.A.) şi nu ne furnizează în plus numai date legate de raza terestra, numărul zilelor anului, distanţa de la Pământ la Soare etc.
Afirm cu toata convingerea şi o voi susţine prin calcule că aşa cum spuneam, deocamdată numai pentru mine - piramida lui Keops este o piramida a ...apei şi o numesc chiar pentru uşurarea exprimării, "piramida apoasă", tot aşa cum se pot imagina (presupun chiar că exista) şi se pot construi / confecţiona "piramide eterice" şi "piramide pamântoase (terestre)"! Cu focul şi cu aerul este o alta poveste...
Cei care cunosc cât de cât conceptele legate de cele cinci elemente constitutive ale universului, au sesizat deja că le-am numit ... Se cunoaşte de asemenea că în filosofia antică aceste elemente erau simbolizate prin corpuri geometrice regulate numite "corpuri platoniciene": cubul (Pământ), dodecaedrul (Cosmos/Eter), icosaedrul (Apă), tetraedul (Foc) şi octaedrul (Aer).
Ne-am obişnuit sa consideram că atunci când folosim adjectivul "platonic" ne referim la o situaţie ideala, fără aplicabilitate practică...
Ei bine, prin calcul şi prin analize, am ajuns la concluzia că cele cinci corpuri geometrice nu sunt într-atât de ..."platonice", nu sunt numai nişte simboluri abstracte. Susţin acest lucru în condiţiile în care lucrări consacrate am întâlnit, de pildă, exprimarea: "multă vreme, începând cu anticii, s-a crezut că Apa este un corp simplu şi s-a tratat ca atare. Alături de Pământ, Aer şi Foc, Apa era cel de-al IV-lea «element» care alcătuia lumea materială. O tempora!" C'u alte cuvinte ce departe erau învăţaţii antici de ştiinţa zilelor noastre! Oare aşa sa fie?!

Sa nu uitam ca piramida lui Keops (?) este singura din cele şapte minuni ale lumii antice rămasă aproape intactă până în zilele noastre, sfidând, pur şi simplu, mileniile!

In treacăt fie spus, într-adevăr pare puţin probabil ca numai pentru un... "corp simplu" - Apa - să fi fost ridicata, ca mesaj gnoseologic, o imensa construcţie depăşită in înălţime doar în secolul nostru!
Dar când mai aflam, din unele surse, că vechimea sa ar putea fi de ... 12.500 sau chiar 73.000 de ani şi nu de 4.650 de ani (pentru piramida lui Keops) ce să mai credem?

Şi iarăşi, pentru că tot vorbim despre apă, întrebările curg precum... râurile:

- De ce vizionari din întreaga lume, in momentul în care sunt conduşi prin hipnoză în ţinutul deşertic al piramidelor, vizualizează roca şi nisipul în nuanţe roşiatice simţind în acelaşi timp miros şi gust de apă, fără să-i sesizeze sursa?!

- De ce, după rezultate notabile - inclusiv găsirea unei piramide subacvatice, cunoscutul oceanograf J. Y. Cousteau şi-a întrerupt cercetările privind Atlantida din vecinătatea insulei Bahamas ("Triunghiul Bermudelor") şi le-a reluat în Marea Mediterană, în zona fostei civilizaţii minoice?!

- OZN-urile sunt de origine extraterestră sau ...intraterestră? Este oare Pământul intr-adevăr gol pe dinăuntru sau are în centru un cristal (de fier?), cum a apărut intr-o ştire recentă? Ce reprezintă semnalele inteligibile recepţionate din interior?! Hiperboreeni, atlanţi sau lumi paralele.

- De ce imaginea computerizată a Pământului privit din Cosmos (fotografiat din sateliţi) seamănă ca doua picături de ...apă cu imaginea (conturul) "ultimului atom fizic" vizualizată dc către clarvăzători?

- De ce, fără să-şi dea seama, românii pronunţă zilnic numele unor zeităţi primordiale acvatice ale multor popoare antice: asemenea invocaţii inconştiente ce semnificaţii şi chiar implicaţii pot avea? Ce semnifică mantra (invocaţia) hindusă "OM" (AOUM - N.A.) şi de ce cuvântul românesc "acasă" este aproape identic cu termenul sanscrit "akhasa", care tradus înseamnă Eter/Cosmos/Cer? De ce în geografia elaborată în concepţia ultimei (?) forme de yoga (Sahaja Yoga-N.A.), România este considerata şi numita... "oceanul iluziilor"?

lata deci numai câteva dintre întrebările ale căror semnificaţii - printre altele şi printre ...meandrele de informaţii veridice, dubioase şi unele chiar false; exagerări, metafore şi simboluri; concepţii, mentalităţi şi ...prejudecăţi - voi încerca să le descifrez pe parcursul fasciculelor cărţii de faţă.
Bineînţeles, nu pot avea pretenţia apuizarii tuturor răspunsurilor posibile! Şi în nici un caz nu pot avea pretenţia că am răspunsul la dilema retorică a marelui nostru poet Mihai Eminescu: (De ce) "... de două mii de ani aproape ni se predică sa ne iubim şi noi ne sfăşiem!"

Să nu uitam că adevărul absolut şi ultim este unic ... şi singurul care ne va face liberi!


Proporția Divină și Piramida Ideală

Nu insist asupra motivaţiei preocupărilor mele actuale. Cert este că totul pleacă dintr-o presiune interioară, pe care nici eu nu reuşesc să mi-o explic în întregime, mai ales că profesia mea (economist) este departe de subiectul în discuţie.
Despre PROPORŢIA DIVINĂ, numită ca atare de călugărul Luca Paccioli, precum şi despre PIRAMIDA LUI KEOPS (?) s-au scris multe lucrări, printre autorii cu aport deosebit numărându-se şi românii Matila Ghyka şi V.V. Moisescu.

În primul rând trebuie reţinut că PROPORŢIA DIVINA întâlnită deseori şi sub denumirile de "Secţiune-tăietură-număr-raport de aur" şi notată cu litera greceascâ "PHI", se regăseşte sub diferite forme care, plecând de la relaţia strict matematică, reprezentată de împărţirea unui segment în medie şi extremă raţie, atestă atât ritmurile cât şi proporţiile creşterii organismelor vii şi nu numai atât... însuşi Goethe întrevedea în spirala logaritmică derivată din această proporţie "simbolul matematic al vieţii şi al evoluţiei spirituale".

Spaţiul restrâns nu-mi permite decât să enumăr câteva exemple în care s-a demonstrat prezenţa numărului "PHI": proporţiile corpurilor umane şi animale, profilul plantelor sau al părţilor acestora, inclusiv diagramele de creştere şi dispunere a frunzelor şi seminţelor, cochiliile melcilor şi chiar... ritmul de înmulţire al iepurilor stabilit de către Fibonacci în baza şirului care-i poartă numele, obţinut din "numărul de ani". Acest şir este de altfel denumit "legea creşterii organice".

PROPORŢIA DIVINA se regăseşte de asemenea şi în alcătuirea armoniilor şi chiar a gamelor muzicale, precum şi în creaţiile culte sau spontane ale arhitecturii şi artei, indiferent de perioada istorică în care au fost realizate (exemple: statuile antice, "modulorul" lui Corbussier, Coloana Infinitului, artizanat)
Am insistat asupra acestor aspecte în primul rând pentru faptul că în multe lucrări de specialitate din diverse domenii, cum ar fi de pildă, genetica, fiziologia, ingineria biosistemelor şi chiar... matematica, nu am întâlnit preocupări legate de aprofundarea corelaţiilor privind "secţiunea de aur"... Şi nu cred că DIVINITATEA sau reprezentanţii Săi actuali pe PAMÎNT ne-au interzis accesul la cunoaştere! Mai ales că, în necunoştinţă de cauză, ERORILE - mici şi MARI - sunt cu mult mai posibile, aşa cum de altfel s-au şi petrecut şi se petrec lucrurile în evoluţia UMANITĂŢII.

In ceea ce mă priveşte, probabil că nu aş fi ajuns un fervent susţinător al importanţei cunoaşterii PROPORŢIEI DIVINE dacă în ultimele două-trei luni nu aş fi trecut şi prin alte situaţii legate de cel de al doilea subiect al temei din titlu, PIRAMIDELE.

Mai exact, într-una din duminicile lunii iulie, 1993, aceeaşi presiune interioară de care aminteam la începutul articolului, m-a determinat să concep o construcţie piramidală, mai exact o proiecţie plană având baza înscrisă într-un cerc cu raza egală cu "numărul de aur", aşa cum rezultă din desenul alăturat.
Subliniez că, deşi modelul este abstract, am avut o revelaţie deosebită, ca şi cum aş fi pătruns într-o altă lume şi în acelaşi timp aş fi atins fizic, cu mâna şi cu toată fiinţa, o realitate parcă mai mult concretă decât aceea cu care ne­am obişnuit.
Nu insist aici nici asupra "efectului de piramidă" descris în multe lucrări. Concluzia acestora este că în orice corp-formă geometrica, dar mai pregnant în piramidele cu o anumită configuraţie, apare şi se dezvoltă un anumit tip de energie (câmpuri de sinteză), de natură (sursă) biologică şi cosmică , cu efecte multiple şi surprinzătoare. Subliniez că în urmă cu câteva luni specialiştii români, fotografiind în infraroşu vortexul format în interiorul unei piramide, au stabilit - nici mai mult nici mai puţin - că acesta are configuraţia acidului dezoxiribonucleic (ADN).
Pe de altă parte, tot mai multe teorii converg spre asocierea construcţiei PIRAMIDEI LUI KEOPS - care se pare ca nu este a lui Keops ci a urmaşilor Atlanţilor - cu PROPORŢIA DIVINA, dar nu în modul în care a rezultat din calculele mele, pentru ca, trebuie s-o spun, chiar daca în privinţa liniilor dc formare a "câmpurilor de sinteză' din modelul intuitiv care mi-a rezultat este posibil să-şi fi pus amprenta o anumită doză dc subiectivism, nu acelaşi lucru se poate spune despre exactitatea neîndoielnică a formulelor determinate tocmai şi numai pe baza acestui desen, corelaţiile descoperite fiind cu mult peste aşteptări, în primul rând pentru mine.

Important însă este în continuare interpretarea desenului şi formulelor, care nu poate fi făcută decât împreună cu specialişti din diverse domenii, vizavi chiar şi de unele concluzii primare ale subsemnatului.

Subliniez - şi de altfel se poate remarca - faptul că, ridicând valorile rezultate la scara 100% rezultă dimensiuni foarte apropiate de MAREA PIRAMIDA, de exemplu 228,822 m latura bazei faţă de 230-232,805 m, acestea din urmă fiind dimensiuni rezultate din literatura consacrata acestui subiect.
Este ca şi cum piramida ideală din desenul reprodus alăturat ar reprezenta cel puţin proiecţia plană, dacă nu i-am putea spune chiar "miezul MARII PIRAMIDE" de parcă arhitectul acesteia, având Ia dispoziţie un "standard cosmic", a inclus în rigiditatea abstractă şi cristalină a piramidei o pulsaţie dinamică, considerată - cum am văzut mai sus - chiar simbolul matematic al creşterii organice.
în plus. ca şi cum formulele pe care le-am determinat ne-ar introduce în domeniul unei matematici transcedente, cu implicaţii mai mult decât posibile şi în alte domenii.

Să privim, de pildă, rezultatele... fără virgula zecimala... care se pot interpreta asemeni unor coduri.
Încă o remarcă: MAREA PIRAMIDA (KEOPS?) nu reprezintă jumătatea unui octoedru regulat (cel puţin partea de la suprafaţă), ci este combinată cu elemente de construcţie geometrică şi de calcul pentagonale. Ori, în domeniul numerologiei, 5 este simbolul umanităţii... de aici, o mulţime de asociaţii de idei, daca nu chiar concluzii (de pildă, consider că nu este lipsit de semnificaţie faptul că riboza şi dezoxiriboza, constituenţi de bază ai ARN-ului şi ADN-ului, sunt pentoze ş.a.m.d.)



Se pot face de asemenea asocieri cu structura şi configuraţia cristalelor, ale căror calităţi şi efecte deosebite vă sunt multora deja cunsocut. De pilda, prin calcule simple se pot determina şi alte formule reprezentând latura (I)



şi apotema (2) pentagonului regulat, latura pentagonului stelat (3), muchia ieosaedrului (4) precum şi latura decagonului stelat (5) şi regulat (6) - toate acestea fiind exprimate altfel decât le-am învăţat majoritatea dintre noi.
Oricum, fără un efort deosebit şi fără a mă putea considera un cunoscător desăvârşit al domeniului, am putut determina o multitudine de corelaţii matematice plecând de la modelul prezentat, corelaţii pe care Ie voi analiza dacă va fi posibil cu specialiştii.
Revenind în final la motivele care m-au determinat să scriu trebuie sa menţionez că un moment "cheie" l-a constituit apariţia într-un alt cotidian, în urma cu câteva săptămâni, a ştirii privind intenţia cercetătorilor ruşi de a căuta "sfera veşniciei" în zona piramidelor egiptene, despre a cărei posibila existenţa nu aveam habar, nefiind un iniţiat.

Aşa mi-a venit ideea că desenul meu, obţinut intuitiv înaintea acestei ştiri, poate sugera - cu toată marja de subiectivism - dacă nu conţinutul, cel puţin proiecţia plană schematică a interiorului şi conturului unei asemenea sfere.

Şi pentru că tot a venit vorba de conturul sferei, nu pot sa trec peste încă o remarcă şi anume aceea ca din calculele mele, făcute în condiţiile descrise mai sus, rezultă că ar fi fost posibilă utilizarea de către constructorii MARII PIRAMIDE a unei alte constante a Cercului (PI), derivată din PROPORŢIA DIVINA, problemă care rămâne de asemenea deschisă opiniei şi analizei specialiştilor. Menţionez ca numai în acest fel alte serii de formule "se închid" perfect.

Oricum, deocamdată, în ceca ce mă priveşte, aş fi mulţumit dacă articolul de faţă ar reuşi cel puţin sa incite la meditaţie un număr cât mai mare de cititori, specialişti şi chiar nespecialişti, asupra MESAJULUI MARELUI ARHITECT al PIRAMIDELOR privind PERFECŢIUNEA CREAŢIEI.

Nu-mi mai rămâne decât să închei cu exclamaţia astronomului german J. Kepler după ce a stabilit succesiunea perfectă de poliedre şi sfere între orbitele şi planetele sistemului solar, succesiune strâns legată şi ea de Proporţia Divină.
Aşadar, afirm si eu parafrazând cuvintele lui J. Kepler: "Cred cu tărie ca in univers exista o voinţa divina".

Mircea Mugurel Şerban





Trimiteri:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu